Onze eerste ontmoetingen in Peru - Reisverslag uit Paracas, Peru van Astrid Mandy - WaarBenJij.nu Onze eerste ontmoetingen in Peru - Reisverslag uit Paracas, Peru van Astrid Mandy - WaarBenJij.nu

Onze eerste ontmoetingen in Peru

Blijf op de hoogte en volg Astrid

18 Mei 2016 | Peru, Paracas

Na een hele tijd wachten was het eindelijk zover; onze trip naar Peru en Bolivia! We begonnen ons avontuur in Zaventum, een reis op zich... De aanblik van het vliegveld is echt erg triest. De aankomst hal is nu gemaakt van tenten en de inhoud bestond uit enkele bankjes onder in een kelder. Je voelt werkelijk wat er is gebeurd.
Toen we na lang wachten eindelijk konden inchecken en door de douane konden, waren we precies op tijd voor onze vlucht naar Schiphol. En dat was me een vlucht; exact 27 minuten hebben we gevlogen! En dat is inclusief het stijgen en landen! We raakten aan de praat met de super lieve KLM stewardessen die ons extra beenruimte gaven in ruil voor de verantwoordelijke taak voor Astrid om bij calamiteiten het noodraam te openen. Gelukkig hebben we die taak niet hoeven uitvoeren;) Bij het verlaten van het vliegtuig kregen we van de stewardessen een zak vol lekkers mee! Daarna volgde een 12 uur durende vlucht naar Lima. De vlucht verliep zeker relaxt. Beetje film kijken en praten met de buurman, die uit Bangkok kwam!

Aangekomen in Lima ging er een wereld voor ons open. Achter in de taxi naar het geboekte hostel zaten we met onze bilnaad dichtgeknepen. Wat een verkeer! Ze kunnen echt niet rijden! Of juist heel erg goed.... Autorijden voor ons is geen optie. Ze hebben hier geen regels lijkt het. Iedereen rijdt kriskras door elkaar en ze vullen werkelijk elke lege plek op de rijbaan. Ze communiceren vooral met groot licht en de claxon. Bijzonder;) later hoorden we dat de mensen hier binnen 4 dagen hun rijbewijs halen. Dat verklaart alles.

Op de eerste echte dag in Lima zijn we een fietstocht gaan maken met onze guide Armando. Armando liet ons voornamelijk leuke plekken in Lima zien. Hij was zeer geïnteresseerd in het leven in Nederland en stelde wel 100 vragen. Wij vertelden wel 100 uit. Het fietsen was leuk en gezellig en de perfecte manier om iets van Lima te zien. Ook wij hebben de broodnodige informatie verkregen zodat we lekker verder kunnen reizen. In de tuin van Fenny, de organisatie achter de fietstocht, hebben we een leuk gesprek gehad met haar, over Peru en Bolivia en omgeving. We hebben goede tips gehad waar we zeker wat mee kunnen deze reis.

Na een zeer korte nacht stond er om 3uur een taxi op ons te wachten. Deze bracht ons naar het busstation om vanuit Lima verder te reizen naar Paracas. We hebben wel eens in bussen gezeten, maar deze was echt relaxt!

Goed uitgerust kwamen we aan in Paracas aan de kust. Elke Peruaan brengt ons graag naar een hotel. Het hotel Bamboo Lodge waar we verblijven is werkelijk een plaatje! Uitzicht op zee. WoW!!

Vanmiddag hebben we een tocht gemaakt door de woestijn met een minivan met wederom een chauffeur die zijn rijbewijs binnen 4 dagen heeft gehaald. Het was vooral een ontspannen dagje we hebben mooie uitzichten gezien. Alvast een voorproefje gehad op de pinguïns die we morgenvroeg gaan zien. Met de voetjes in het water en lekker eten hebben we de dag doorgebracht. Nu zitten we met een heerlijke Pisco Sour te genieten van de zonsondergang. Deze dag kan niet meer stuk.

Wordt vervolgd....

Liefs Astrid & Mandy

• 18 Mei 2016 - 09:06

Hallo dames,
    Tot nu toe dus relaxt (op de autoritjes na dan

• 18 Mei 2016 - 09:10

Geniet van alles

• 18 Mei 2016 - 09:11

Groetjes, pap en mam

• 18 Mei 2016 - 09:12

W.p.:

leuk he dames die verkeerschaos! heel leuk verslag ik geniet hier van. dank + voor jullie beiden!

• 18 Mei 2016 - 10:01

Carla Ketelaars:

Hallo Mandy en Astrid,
    Zo te lezen hebben de chauffeurs hun rijbewijs gehaald bij instructeurs die eerst in Italië Secillië les hebben gevolgd. Ook n stelletje idioten op de weg in haarspeldbochten en zo. Brr. Geniet ze!!

• 19 Mei 2016 - 01:55

Mieke:

hoi mandy hier je zeer oude collega frank , jij slaapt ws nog niet zit vast aan een wijntje, maar wij waken over onze oudjes, wij aan de koffie. om wakker te blijven
    heb je de zak snoep al op ?
    ben jij eerst naar belgie gereden om daarna naar schiphol te vliegen , beetje vreemd is dat wel !!!
    lijkt wel gelijk eene belg
    mieke houd ons wel op de hoogte , en wij willen ook veel foto s zien !!
    geniet ze

frank

• 19 Mei 2016 - 09:26

Bertie En Ria:

Het is weer gelukt om een prachtige zonsondergang te fotograferen

• 19 Mei 2016 - 17:42

Diana:

Wow, wat een leuk verslag van het begin van jullie vakantie. Ik wacht met smart op de rest van jullie reisavonturen! Enjoy it ladies, groetjes Diana x

• 24 Mei 2016 - 07:15

Femke: