Colca canyon - Reisverslag uit Tacna, Peru van Astrid Mandy - WaarBenJij.nu Colca canyon - Reisverslag uit Tacna, Peru van Astrid Mandy - WaarBenJij.nu

Colca canyon

Blijf op de hoogte en volg Astrid

28 Mei 2016 | Peru, Tacna

Na de mojitos speelden we nog wat kaartspelletjes en zijn we vroeg gaan slapen gezien de wekker om half 4 ging.
Om 4 uur beginnen we aan een 3,5uur durende tocht bergopwaarts!. Eerst in het donker met onze zakkammen en headlights, maar daarna zien we het langzaam aan licht worden. Echt prachtig, maar ongelooflijk zwaar! Stap voor stap stijgen we van 2500m naar 3600m. Als we dan eindelijk boven zijn, lopen we nog een half uur en komen dan aan bij een dorpje waar we in een restaurantje, meer een oude schuur, ons ontbijt krijgen.vIn het dorpje op het plein wachten we op de minivan die ons terug zal brengen naar Arequipa.
Als we al in de minivan zitten, worden er nog eens 6 Fransen bijgepropt. We kunnen werkelijk geen kant meer op. En gezellig zijn zo ook nog niet! Bij Mandy valt nog een paar wandelschoenen op haar hoofd!!!

Onderweg stoppen we nog voor een paar prachtige uitzichten over de vallei met z'n terrassen. We komen aan bij de hotsprings wat eigenlijk gewoon een verwarmd zwembad lijkt. We begrijpen wel waarom dit is; al het stof en vuil van de afgelopen dagen blijft hier achter zodat we fris en fruitig bij de lunch kunnen verschijnen. Voor iedereen beter!
Als we in het bad liggen komen er twee stokoude Peruaanse vrouwtjes binnen in typische Peruaanse kleding. 2 authentieke plaatjes. Ze verdwijnen samen in 1 kleedhokje om zich in een badpak te heisen. wij aanschouwen dit geheel liggend in de hotspring. Als dan een van de twee klaar is gaat het hokje open, de andere is dan nog half naakt. De eerste schuiffelt het bad in. Haar borst hangt buiten boord hihi. Even daarna volgt de tweede leunend op het hoofd van de ander en zakt ook zij in het warme water! Met van die tevreden gezichten zitten de oudjes ook heerlijk te genieten!
Dan wordt het tijd voor de luch en nemen we ook gelijk afscheid van de Fransen en van Barbie, zo hebben we het Russische exemplaar inmiddels genoemd.

Een 3,5 uur durende rit terug naar Arequipa volgt. Onderweg stoppen we op het hoogste punt 4910 meter en hebben we uitzicht op de vulkanen. Tijdens het rijden steekt er een enorme kudde Alpacas over waarvoor we moeten stoppen, hop uit de bus en fotos maken. Prachtige beestjes.

We rijden door een prachtig landschap, een national park. Zo divers, je kunt je er geen voorstelling van maken. Soms lijkt het een maanlandschap, dan weer water of groen met watervogels! Immens!

Terug in Arequipa in het hostel waar we onze backpack hadden achter gelaten kregen we in plaats van de goedkopere kamer die we hadden geboekt een duurdere kamer omdat deze kamer lager lag en omdat onze pijnlijke beentjes niet steeds die trap op hoefden!
'S avonds aten we bij Zingado met de bikkels van de Colca canyon. Dit is een wat luxer restaurant. Wij bestelde de Cuy (cavia) omdat we wilden weten hoe het smaakte.
Het ziet er een beetje sneu uit op je bord! Het smaakte prima, maar de Alpaca's die de anderen op hun bord hadden zagen er zeker ook niet verkeerd uit. Onder het genot van een lekker wijntje en voortreffelijk eten met een super toetje hebben we de driedaagse trekking afgesloten. Ieder gaat weer zijn eigen weg.

Wij gaan de volgende dag in de bus naar Tacna om de grens met Chili over te steken.

• 06 Juni 2016 - 15:53

Janneke :

Nou dat klinkt vet allemaal dames. Veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes uit een warm Nederland!
    Janneke Verstegen